O zi in Stuttgart

Vacanta noastra de 01 Mai avea ca destinatie principala Europa Park, insa ne-am gandit sa includem si cateva zile in Franta. Am ales sa zburam la Stuttgart cu Blue Air si din aeroport sa inchiriem o masina pentru intreaga vacanta. A fost prima noastra experienta cu rent-a-car si totul a decurs perfect. Am rezervat la Avis o masina de clasa mai mare si am primit un Ford Kuga nou, atat de modern incat am spus ca este OZN fata de Renault-ul nostru de zi cu zi. Dupa ce am preluat masina din aeroport am pornit spre Stuttgart avand ca plan sa vizitam cateva atractii ale orasului inainte de a pleca catre Strassbourg unde aveam cazare pentru weekend. 

Muzeul Mercedes

Muzeul Mercedes din Stuttgart

Prima oprire a fost la Muzeul Mercedes. Nu sunt un mare fan al industriei auto, insa cred ca pentru toata lumea Mercedes, Porche, BMW sunt nume emblematice iar in Stuttgart este sediul Mercedes. Doar cand vezi aceasta cladire si te gandesti ca merita o oprire, mai ales cand ai 2 baieti curiosi pentru care filmul Cars a fost printre favoritele lor.

Muzeul ofera o calatorie in istoria automobilelor de la primul automobil inventat in 1886 de Karl Benz pana la masinile electrice sau cele de curse existente acum. Ultimii 150 de ani sunt prezentati excelent creand o paralela intre evenimentele importante de pe glob si dezvoltarea industriei auto. Sunt prezentate primele modele de autoturisme create de Karl Benz si de Daimler, al carui prim inginer mecanic a fost William Maybach precum si povestea aparitiei brandului Mercedes. Prima masina Mercedes a fost creata de Daimler la cererea unui om de afaceri, Emil Jellinek. Acesta avea o fata pe nume Mercedes si era mare iubitor al curselor de masini. Dupa ce a solicitat multe modificari ale masinii, in final a inscris masina la cursele de la Nisa si a numit-o Mercedes. Succesul de la aceste curse a dus la o popularitate imensa a acestei masini si in anul urmator s-a semnat un acord prin care Daimler (DMG) sa produca si sa vanda aceasta masina si sa foloseasca numele de Mercedes.

Intreg traseul te poarta prin istoria secolului 20 si marcheaza si fuziunea dintre Benz si Daimler in 1926, o modalitate de supravietuire pentre cele 2 companii dupa primul razboi mondial si crearea actualei marci Daimler-Benz. Exista sectiuni speciale pe traseu cu exemple de autocare si microbuze de transport public, cu masini de teren, masini ale celebritatilor, limuzine pentru sefi de stat sau masini celebre care au aparut in firme precum o masina 4×4 folosita in primul film Jurassic Park sau masini de curse.

In total sunt peste 160 de vehicule de toate tipurile, inclusiv cateva modele foarte futuriste la finalul traseului. Concluzia noastra la final a fost ca masinile din anii ’60-’70 aratau mai bine decat actualele modele, acum parca modelele si-au pierdut din personalitate si sunt pentru marea masa, chiar si masinile Mercedes.

Intrarea costa 10 Euro/adult si gratuit pentru copii pana la 14 ani. Daca treceti prin Stuttgart e pacat sa nu faceti acest stop, mai ales daca aveti baieti, desi muzeul este o lectie de istorie si cred ca merita vazut atat de adulti cat si de copii.

Prima masina produsa de Karl Benz.
Prima masina creata de Karl Benz
La plimbare prin muzeu
La plimbare prin muzeu
Masina din Jurassic Park
Masina din Jurassic Park. Oare daca deschid usa iese un dinozaur din ea ?
This is what I call a beautiful car !
Masina mea preferata din intreg muzeul
Masini de curse Mercedes
Un display al masinilor de curse create de Mercedes de-a lungul istoriei

Wilhelma – Gradina zoologica si botanica din Stuttgart

Frumoasa gradina Wilhelma

Dupa o scurta oprire in centrul orasului pentru masa de pranz, putin shopping la Uniqlo si Rituals, am continuat cu Wilhelma, un parc mare unde se gasesc atat gradina zoologica cat si o gradina botanica. Vremea era superba asa ca am profitat de aceasta dupa-amiaza sa ne plimbam pe aleile gradinii botanice si sa vizitam cateva dintre atractiile gradinei zoo. Erau mai multe locuri de joaca amenajate in gradina asa ca ne-am bucurat de o dupa-amiaza relaxanta alaturi de alti localnici veniti cu copiii. Ce observi imediat in aceste orase mici din Europa de Vest este nivelul de trai extrem de ridicat. Se simte parca in aer, in relaxarea oamenilor din jurul tau, in traficul ordonat si calm, in zambetul batrinilor care nu au grija zilei de maine si care se plimba sanatosi prin parcuri alaturi de nepoti. Gradina Wilhelma a fost realizata in secolul 19 de catre regele Wilhelm I de Wurttemberg care l-a angajat pe arhitectul Karl Ludwig Zanth sa creeze o casa in stil maur si o gradina in parcul Palatului Rosenstein. Abia in 1880 a fost deschisa publicului si dupa ce a fost distrusa partial in al doilea razboi mondial, a fost refacuta in anii ’50 si transformata in gradina botanica si zoologica.

Gradina zoologica in sine nu este foarte mare si cateva zone erau lipsite de animale, insa marele avantaj este combinatia impreuna cu gradina botanica, parcul si florile in plina primavara erau superbe. Atractiile principale erau Casa Maimutelor si gradina maura.

Timpul a zburat rapid si ne-am trezit ca trebuie sa pornim catre Franta pentru ca nu doream sa ne prinda noaptea pe drum. 150 de km in sub 2 ore si ajungeam deja la Strassbourg unde aveam 2 nopti cazare si urma sa petrecem weekendul. Bienvenue en France ! Il suivra !

Goto Top